Tips: er wakker uitzien na een slechte nacht

wallen Collage

Als nieuwbakken moeder slaap ik niet veel. Met een gemiddelde van 4 uurtjes per nacht zie ik de conditie van mijn huid achteruit gaan en vooral mijn wallen lijken elke dag meer zichtbaar te worden. Toch kan ik met een make-up en wat andere kleine trucjes mijn gezicht er toch wakker en fris uit laten zien. In dit artikel deel ik tips om er toch wakker uit te zien na een nacht slecht slapen.

1. Mijn eerste tip is: accepteer dat je een nacht slecht geslapen hebt. Je mag er natuurlijk best van balen als je een klote nacht achter de rug hebt, maar wanneer je dat ook uitstraalt zal je er nog vermoeider uitziet. Zorg dat je een vrolijke blik in je ogen hebt en niet teveel je wenkbrauwen in een boze frons trekt. Je zult zien dat dit 50% van je algehele wakkere uitstraling bepaalt.

2. Ga douchen. Klinkt misschien als een simpele tip, maar ik heb me er wel eens in vergist door na een slechte nacht te denken ‘ik blijf nog een kwartierje snoozen, dan sla ik het douchen wel over’. Fout fout fout. Onder de douche is de ideale manier om wakker te worden en om jezelf weer op te peppen voor de dag. Douchen werkt ontspannend en bovendien spoel je met douchen al je slaap en eventueel nog restjes make-up van je gezicht af. Gebruik na het douchen nog een lekker verfrissende tonic om het helemaal af te maken en je poriën na het douchen weer te sluiten.

wallen 3Collage

3. Gebruikt wat camouflerende make-up. Nooit taalde ik naar concealer. Ik vond het gewoonweg niet nodig, ik smeerde wel foundation op wat plekjes onder mijn ogen. Nu weet ik dat foundation en concealer wel degelijk anders werken. Ik gebruik een concealer die een stuk lichter is dan mijn foundation, om een wakker effect te creëren. Als je de donkere kringen onder je ogen niet bedekt, dan lijken je ogen dieper in hun kassen te zitten en dan zie je er alleen maar vermoeider uit. Let erop dat je de concealer ruim aanbrengt en dat je ook nog een stukje van de bovenkant van je wangen meeneemt, zo weet je zeker dat je je hele ‘wal’ bedekt hebt. Je kunt ook in je ooghoeken een beetje highlighter aanbrengen, de glans geeft ook een uitgerust gezicht.

4. Eventueel kun je voorafgaand aan je concealer een verkoelende oogcrème gebruiken. Of het iets doet weet ik niet, maar het koele gevoel op je ogen is wel erg fijn en zal eventuele puffyness verminderen. Garnier heeft bijvoorbeeld een verkoelende oogroller die niet zozeer helpt om fijne lijntjes te verminderen maar wel om de huid onder je ogen een oppepper te geven.

5. Wat ik ook wel eens doe is een extra laag mascara aanbrengen om te zorgen dat de aandacht wat meer naar je wimpers gaat in plaats van naar je kringen of wallen en ook om nog een wat meer open blik te creëren. Mascara hoeft niet altijd subtiel, je mag het best eens wat heftiger aanzetten als dit ervoor zorgt dat je wakkerder uit je ogen kijkt.

wallen 2 Collage

6. Hydrateer je huid niet alleen van buiten, maar ook van binnen. Dit betekent dat je genoeg water moet drinken of anderszins vocht moet binnenkrijgen. Dit is echt een goede tip om ervoor te zorgen dat je huid er toch nog een beetje glowy uitziet en niet een ongezonde glans krijgt. Als je niet gewend bent om veel water te drinken, ga dit dan eens een paar dagen achter elkaar doen. Je zal echt verschil merken aan je huid.

7. Doe een beetje zelfbruiner op. Dit is een tip die ik vooral toen ik net bevallen was vaak gebruikte. Ik zag natuurlijk lijkbleek omdat ik veel bloed verloren was en bovendien had ik echt gitzwarte kringen onder mijn ogen. Na een paar dagen plukte ik mijn zelfbruinerdoekjes van de Kruidvat uit mijn kast en dit gaf mijn gezicht net die gezonde kleur die ik op dat moment nodig had. Als je bruin bent vallen niet alleen wallen en kringen, maar ook onzuiverheden zoals roodheden en puistjes minder op. Zelfbruinerdoekjes hebben een paar uur nodig om een kleurtje te geven, dus je kunt ook voor een instant zelfbruiner kiezen zodat je meteen kleur hebt.

Slapen jullie wel eens slecht? Wat doen jullie dan om er toch wakker uit te zien? 

Dit vind je misschien ook leuk

14 reacties

  • Reageren
    Kelly Caresse
    03/01/2015

    Haha heel herkenbaar, althans van de eerste tijd als moeder. Ik zweer bij concealer, veel highlighter en dat extra likje mascara haha
    Kelly Caresse onlangs geplaatst…Personal: Doelen voor 2015My Profile

  • Reageren
    Ceetje
    03/01/2015

    Tip 1 vergeet ik heel vaak maar is eigenlijk de beste haha. En ja ik slaap heel vaak slecht. Dus vanaf nu: smile like you slepy the full 8 hours;)
    Ceetje onlangs geplaatst…Winactie: Saffron 12 colours matte eye shadow paletteMy Profile

  • Reageren
    Linda
    03/01/2015

    Douchen is voor mij echt de ultieme tip. Die doekjes klinken ook wel makkelijk.
    Linda onlangs geplaatst…Recept: Sweet Chili Chicken Wrap #homemadechallengeMy Profile

  • Reageren
    Whitney
    03/01/2015

    De douche is mijn beste vriend!
    Whitney onlangs geplaatst…My goals for 2015!My Profile

  • Reageren
    Anneleen
    03/01/2015

    Douchen werkt voor mij ook heel goed! Maakt me echt wakker en geeft me een fris gevoel, ook al heb ik een klote nacht achter de rug…
    Anneleen onlangs geplaatst…Babbelmomentje: mijn wensen voor jou! #5My Profile

  • Reageren
    Kirsten
    03/01/2015

    Douchen is denk ik de meest effectieve tip voor mij. Ik sla geen enkele dag over zonder onder de douche te springen. De zelfbruiner lijkt me ook wel wat! Binnenkort eens proberen.

  • Reageren
    Diantha
    03/01/2015

    Leuke tips Sanne! Ik las ooit dat Kate Moss haar gezicht elke dag in een bak met water, ijsblokjes en komkommerschijfjes doopt. Dat is mijn uiterste redmiddel geworden! 😉
    Diantha onlangs geplaatst…Mijn goede voornemens voor 2015!My Profile

  • Reageren
    Dionne
    03/01/2015

    Handige tips! Altijd fijn als je je er weer wat minder moe uitziet na een korte nacht. Thanks!
    Dionne onlangs geplaatst…STEM OP MIJ | EntreDeux Fashion Blog BattleMy Profile

  • Reageren
    Amanda
    03/01/2015

    Een douche en daarna make-up doet bij mij altijd wonderen!
    Amanda onlangs geplaatst…New year, new challengesMy Profile

  • Reageren
    Nesrin Daily Cup of Bla Bla Bla
    03/01/2015

    Helaas heb ik hier 6,5 jaar last van 😉 ik sleep mij er de komende 4-5 jaar jog even door heen.

    Fijn artikel en handige tips 😉 mommy needs this shit!
    Nesrin Daily Cup of Bla Bla Bla onlangs geplaatst…Fashionable home, DIY & I still can’t do it myselfMy Profile

  • Reageren
    Lifesabout
    03/01/2015

    Ik slaap wel eens slecht maar niet zozeer door mijn dochter. In verband met mijn ziek zijn is slecht slapen echt een no go voor mij. Ik haal het dan overdag in met een dutje van een uur ofzo, heerlijk! Dus als je de tijd hebt, raad ik je dat aan. Ik ben daarna zoveel frisser.
    Lifesabout onlangs geplaatst…Kijk je mee? Diary 28 december -3 januari.My Profile

  • Reageren
    Eva
    04/01/2015

    Mascara alleen op je bovenste wimpers en inderdaad een extra laagje (wanneer de eerste is opgedroogd)!

  • Reageren
    Milou
    05/01/2015

    Wat een fijne tips! Ik heb eigenlijk standaard last van korte nachten wanneer ik moet werken. Dan val ik heel erg laat in slaap, terwijl ik alweer vroeg uit bed moet. Bah! Dan heb ik ook behoorlijke donkere kringen. Thanks!
    Milou onlangs geplaatst…Winterdip? Welnee! Ik heb iedere dag iets om naar uit te kijken.My Profile

  • Laat een reactie achter

    CommentLuv badge

    Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.