Musthaves voor als je zwanger bent

IMG_1648

Soms heb je gewoon behoefte aan een paar kant-en-klare-tips van een ervaringsdeskundige als je zwanger bent;-) Concrete dingen die onmisbaar zijn. Ik heb een lijstje voor je met de absolute musthaves!

Leggings. Comfy, makkelijk te combineren en nog makkelijker aan te trekken. MAAR DUS GEEN WITTE HE MENSEN!

Droogshampoo. Voor de dagen dat je je te verrot voelt om ook maar een poot naast je bed te zetten. Ik zal je sterker vertellen dat ik de geur in onze douche dus niet meer kon handelen de eerste drie maanden van mijn zwangerschap.. Douchen werd dus een enorme opgave. En droogshampoo mijn beste vriend.

Goeie alcoholvrije wijn voor die avondjes dat je er toch nog een soort van bij wilt horen. En nee, dan bedoel ik niet die ranzige bocht van Albert Heijn huismerk, want dat geef je je ergste vijand niet te drinken.

Rennies. Want gegarandeerd dat je wel eens nachten wakker kunt liggen omdat je maagzuur opspeelt.

Een voedingskussen. Je partner zal er waarschijnlijk niet om staan te springen als je deze nieuwe bed buddy aanschaft, maar dit ding is heilig mensen. Goed voor de stand van je bekken en handig om je pens overheen te hangen die door de zwaartekracht niet meer lekker ligt opzij.

Een paar ballerina’s, liefst van leer, die zo wijd mogelijk uit kunnen rekken. Dit voor de olifantenpootjes die je hoogstwaarschijnlijk aan het einde van je zwangerschap gaat krijgen. Teenslippers zijn ook altijd een goed idee. Geen goed idee zijn schoenen met veters. Want die ken je dus nie meer strikken als je rond week 30 zit.

Een goede fysiotherapeut. Ook al heb je geen bekkenklachten, een fysiotherapeut is ideaal om je bekkenbodemoefeningen mee te trainen. Aangezien je bekkenbodemspieren verslappen zijn oefeningen noodzakelijk. Bij slechte of geen training kan een verslapte bekkenbodem op latere leeftijd leiden tot incontinentie en daar zit natuurlijk niemand op te wachten. Vooral direct na je bevalling zijn bekkenbodemoefeningen raadzaam. Onder goede begeleiding van een fysiotherapeut is dit het beste.

Zonnebrandcrème om je smoeltje mee in te smeren. Als zwangere loop je het risico blijvende pigmenvlekken op te lopen doordat je aanmaak van melanine hoger is. En niemand wil er bijlopen als een gevlekte pannenkoek, dus minimaal factor 30 is een must.

Dit vind je misschien ook leuk

15 reacties

  • Reageren
    Marieke
    15/05/2015

    Wat een leuk artikel! Ik herken hier inderdaad heel veel in 🙂 vooral slapen met het voedingskussen was heerlijk! Al vond mijn vriend dit niks 😉

  • Reageren
    Maaike
    15/05/2015

    Leuk geschreven!! Nu 30 weken, dat van die veters is heeeel herkenbaar! Alleen passen mijn olifantenpoten (brede voeten) überhaupt niet in ballerina’s. Hulde aan de Birkenstocks, Vans (zonder veters!), het voedingskussen, Rennies (!) en alcoholvrij bier!!

  • Reageren
    Eva
    15/05/2015

    Haha leuk dit artikel en ook heel herkenbaar. Ik heb helaas niet goed mijn bekkenbodem spieren getraind. Met gevolg dat ik het nog af en toe doe. Hopend dat het nog wat uithaalt. Heel gênant namelijk als ik ga touwtje springen voordat ik naar de wc ben geweest. Laten we zeggen: Geen goed idee.

    Ook dat voedingskussen was ideaal. Want op een gegeven moment lag ik echt niet lekker meer in bed. Het voedingskussen stopte ik vaak met een gedeelte tussen mijn knieën. Dan kon ik toch nog lekker op mijn zijkant liggen. Liefs! Eva
    Eva onlangs geplaatst…7 natuurlijke tips bij eczeem bij kidsMy Profile

  • Reageren
    Kim
    15/05/2015

    Wat een handige tips!
    Kim onlangs geplaatst…Currently Reading: On top – Anna NooshinMy Profile

  • Reageren
    Carlijn | Copy & Beauty
    15/05/2015

    Helemaal mee eens! Aan die leggings zou ik dan nog wel willen toevoegen dat zwangerschapsjurkjes ook heel handig zijn, want ik weet mijn leggings echt niet te combineren anders. Waar droeg jij ze mee? Ik woon het liefst in mijn zwangerschapsleggings, ze zitten echt heerlijk, maar ik heb amper iets om erboven aan te trekken.
    Carlijn | Copy & Beauty onlangs geplaatst…Beautynieuws: vier nieuwe oogproducten van LancômeMy Profile

  • Reageren
    Tamara
    15/05/2015

    Wat was je mooi zwanger! Ik strik nog braaf de veters van mijn allstars met 37 weken hoor! Haha
    Tamara onlangs geplaatst…Geboortebericht!My Profile

  • Reageren
    Martina
    15/05/2015

    Zonnebrand en rennies zijn op dit moment inderdaad niet weg te denken uit mijn dagelijkse routine, haha! En bodylotion om m’n huid soepel mee te houden 🙂
    Martina onlangs geplaatst…11 Mei 2014 – Outfit 32 weken zwangerMy Profile

  • Reageren
    Nesrin
    15/05/2015

    Yup en amen!

    Ik kon niet zonder Spa Rood, dit hielp tegen maagzuur. De ballerina’s schoof ik snel aan de kant voor charmante teenslippers ook al regende het 😉
    Nesrin onlangs geplaatst…Nesrin’s monoloog (We run Amsterdam 10km)My Profile

  • Reageren
    Sylvie
    15/05/2015

    Fijne tips! Als ik aan mag vullen± Bij mij hielpen brandnetelthee en guldenroedethee heel goed bij vocht vasthouden, daar heb ik sowieso aanleg voor omdat ik maar 1 nier heb. En metholgel, gewoon te verkrijgen bij de drogist, voor als je net als ik wat jeuk hebt in de laatste weken. Dat komt doordat je lever wat bekneld kan raken…
    Sylvie onlangs geplaatst…Webshop wishlist: Carlijn QMy Profile

  • Reageren
    Mariska
    15/05/2015

    Magnesiumolie! Voor de stoelgang! En heerlijk om ‘s avonds nog even je buik in te smeren natuurlijk voordat je gaat slapen. Kan niet meer zonder; als ik een dagje oversla merk ik het meteen. Nu is stoelgang gewoon zoals het vroeger was 😉

    En altijd 50 cent voor de wc bij de hand hebben als je veel met OV reist.

  • Reageren
    Eline
    15/05/2015

    Leuk artikel! Ik heb eigenlijk alleen ballerina’s in bezit, de rest gelukkig nog niet nodig gehad!
    Eline onlangs geplaatst…Jaime Moore Not just a girlMy Profile

  • Reageren
    Lifesabout
    16/05/2015

    Rennies waren ook mijn grootste vriend op het eind. En die voedingskussen….pssst….ik slaap er na ruim een jaar nog mee 😉
    Lifesabout onlangs geplaatst…Memory Lane. 10- 16 mei.My Profile

  • Reageren
    Marije
    17/05/2015

    Hahahaha als zwangere zijn deze tips wel welkom. Ik heb inmiddels speciale oefeningen in de sportschool gekregen om sterke rug en bekkenspieren te krijgen. En wat betreft zonnebrand: check! Thanks voor de tips 🙂
    Marije onlangs geplaatst…Groot nieuws! Baby op komst!My Profile

  • Reageren
    Maud
    17/09/2015

    Leuk artikel met handige tips!! Ga ze zeker onthouden!
    Maud onlangs geplaatst…Looking back, going forward…My Profile

  • Laat een reactie achter

    CommentLuv badge

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.