Afvaldagboek deel 3 (+ gewichtsupdate en foto’s)

cover week 3

Mijn derde afvalweek zit er alweer op en ik ben zeker niet ontevreden met de resultaten. In deze diary kun je weer wat foto’s van mijn lichaam verwachten, vertel ik mijn huidige gewicht en geef ik jullie tips over mijn manier van afvallen!

Ik wilde nog even zeggen dat ik veel lieve en positieve comments heb gekregen naar aanleiding van mijn uitleg vorige week. Dankjulliewel daarvoor. Tot nu toe kan ik zeggen dat ik een gewicht bereikt heb waar ik mij prettig bij voel en dat betekent ook dat ik het iets rustiger aan heb gedaan met eten. Zo kan ik er ook stukje bij beetje achterkomen hoe ik op een ideaal gewicht kan blijven. Zo werkt het voor mij het beste om na een dag dat ik wat meer heb gegeten dan in het dieet past, dat de volgende dag te compenseren.

IMG_0683

Maandag had ik gehaktballen gemaakt en daarbij aten we lof met wat hamsnippers en wat geraspte 30+ kaas. Soms mis ik mijn ‘gewone’ kaas wel een beetje. Ik moet zeggen dat 20+ of 30+ kaas een beetje saai smaakt. In combinatie met de ham was dit een prima combi trouwens. De ham maakt het namelijk iets zouter. Normaal gesproken zou ik hier nog aardappels aan toevoegen, maar hiermee was mijn maag eigenlijk prima gevuld.

FullSizeRender

Af en toe neem ik in de middag een opkikker, hier zitten weinig calorieën in en zeker als je een vlak-voor-het-avondeten-dip hebt kan dit je er doorheen helpen. Dinsdag werd het in de avond een omelet met spinazie en feta.

IMG_0731

Woensdag had ik in de avond een verjaardag. Om het eten maakte ik mij niet zo’n zorgen want er zat genoeg gezonds bij. Wel nam ik twee glazen rode wijn en een glaasje Hugo.

avondeten donderdag

IMG_0861

Donderdag was mijn vriend niet thuis en at ik alleen. Ik maakte er niet echt iets bijzonder van. Ik kookte twee eitjes, nam er twee cracker met hummus bij en verder at ik drie mandarijnen en daarna wat yoghurt. Iets wat ik van Susan geleerd heb is dat wanneer ik iets eet wat suiker bevat ik daarna yoghurt moet nemen zodat de suikers worden ingedamd en er geen insulinepiek ontstaat. Later op de avond koos ik voor stukje pure chocolade.

IMG_0832

Vrijdag, de dag dat het weekend begint! Ik maakte een heerlijk recept dat ik vond op het weekmenu van SlimmerSlank. Een mengsel van rijst, kip, gember, knoflook, ketjap en wat kokosmelk.

IMG_0840

Verse sinaasappels op zaterdagochtend 🙂

IMG_0844

Zondag had ik zin om te bakken, maar natuurlijk moest het wel gezond zijn. Daarom koos ik voor bananenbrood. Het was de eerste keer dat ik dit maakte, maar het was super gelukt! Ik gebruikte drie bananen, 50gr dadels, een hand walnoten en speltmeel.

IMG_0665

IMG_0668

Aan het einde van dit artikel wil graag wat ervaringen/tips met jullie delen.

  • De allerbeste tip die ik jullie kan meegeven: Haal geen lekkere dingen in huis! Echt waar, dit is een valkuil waar ik al eens in getrapt ben. Het is best moeilijk soms, om in de Albert Heijn langs al die heerlijke Sinterklaarlekkernijen te lopen of bij de Hema de vraag “heeft u nog zin in onze marsepeinen aardappeltjes?” te moeten aanhoren. Maar loop er langs, negeer het en voel je trots als je er niet aan toe hebt gegeven.
  • Laat je omgeving weten dat je aan het afvallen bent zodat ze er rekening mee kunnen houden als jij bij hen komt eten of zij bij jou.
  • Zorg dat je het dieet dat je volgt begrijpt. Een goed dieet is zoveel meer dan slechts letten op het aantal calorieën of de vetten die je binnenkrijgt. Zo zorgt het dieet van Susan ervoor dat je geen insuline aanmaakt en daardoor steeds in de vetverbranding blijft. Dit snapte ik eerste ook niet maar Susan heeft mij het uitgleged en dat maakt het voor mij veel makkelijker om keuzes te maken bij wat ik eet.
  • Sla er niet in door. Ik vond het eerst ook heel aantrekkelijk om de weegschaal de eerste week zo snel een lager gewicht te zien aangeven.  Mijn gedachte was bijvoorbeeld, ik ga nog een paar keer een appeldag doen zodat het er lekker snel af gaat. Maar toen besefte ik me dat dat niet werkt. Het gaat erom dat je een balans vindt tussen gezond en lekker eten. Ik was zo blij dat Susan mij aanmoedigde om gewoon dat glaasje wijn te drinken op zaterdag.
  • Besef dat je ook na je dieet gezond moet blijven eten om het gewicht dat je hebt behaald te behouden. Ik weet dat dit voor mij een hele challenge gaat worden, maar ik wil er wel echt voor gaan.
  • Ik had nooit gedacht dat ik het zou kunnen, afvallen. Ik dacht dat ik na twee dagen al de handdoek in de ring zou gooien omdat ik het te zwaar zou vinden. Maar nu weet ik dus dat ik het wel kan. En als ik het kan, betekent dat waarschijnlijk ook dat een hoop anderen het kunnen.

Tot zover deze week! Download het gratis E-book van Susan voor afvaltips en lekkere recepten.

Dit vind je misschien ook leuk

14 reacties

  • Reageren
    Kelly Caresse
    02/11/2015

    Wat een mooie resultaten zet je neer en fijne tips in dit artikel. Niets in huis halen is inderdaad een hele goede tip. Enige manier om er ook echt vanaf te blijven merk ik
    Kelly Caresse onlangs geplaatst…Mommy monday: Overgang van 1 naar 2 kinderenMy Profile

  • Reageren
    Carlijn
    02/11/2015

    Je gaat lekker! Wat een goede tip om na iets met suiker yoghurt te eten. Moet ik even een aantal liter yoghurt inslaan dus…
    Het bananenbrood ziet er goed uit. Lees zo vaak dat mensen dat maken, wil het ook weleens proberen nu.
    Carlijn onlangs geplaatst…Fulltime kolven: ik ben gestoptMy Profile

  • Reageren
    Tamara
    02/11/2015

    Ohhhh die eerstw is een goede tip!! Ik merk dat als ik trek heb en er is niets in huis toch sneller denk: ‘ zucht, dan pak ik wel fruit’
    Tamara onlangs geplaatst…Life with 3 kids! #2 Kringloopwinkel, kapper en Spookverhalen!My Profile

  • Reageren
    Nesrin
    02/11/2015

    Wat fijn dat het goed gaat zelfs met een glaasje wijn dus ;-). De voorraadkast niet vullen met lekkers is een goede tip.

    Het bananenbrood ziet er heerlijk uit.
    Nesrin onlangs geplaatst…Keeping up with Nesrin photo diaryMy Profile

  • Reageren
    Marloes ❤ Budgetproof.nl
    02/11/2015

    Ik vind het nog steeds zo bizar dat ik bij jou een afvaldagboek zit te lezen omdat je wat mij betreft zo’n prachtig figuur hebt! Heb trouwens dat e-book geprobeerd te downloaden maar heb ‘m nooit in m’n mail gekregen. Jammer! Ps. goede tip van die yoghurt, dat wist ik niet.
    Marloes ❤ Budgetproof.nl onlangs geplaatst…Voor €11 naar Parijs met Thalys in MovemberMy Profile

    • Reageren
      La VieSagista
      02/11/2015

      Hi Marloes ik heb aan Susan doorgegeven dat je het boek nooit hebt ontvangen. Ze stuurt het je nog per mail!

    • Reageren
      susanne
      02/11/2015

      Hai Marloes,

      Het kan zijn dat het ebook in je spam is beland anders stuur mij een mailtje susannevanderkamp@hetnet.nl dan stuur ik je het Ebook.

  • Reageren
    Annemijn
    02/11/2015

    Leuk om je maaltijden zo te zien. Bedankt voor de goede tips!
    Annemijn onlangs geplaatst…10 tips om geld te besparen en rond te komen met je studentenbudgetMy Profile

  • Reageren
    Leonie
    02/11/2015

    Je ziet er prachtig uit! Bedankt voor de tips, daar heb ik wel wat aan..
    *hele lade vol met snoep/koek etc maar even legen*
    Leonie onlangs geplaatst…Mamakraamt: Mijn ervaringen met anticonceptieMy Profile

  • Reageren
    Liset - Beautydagboek
    02/11/2015

    Wat een fijne tips! De tip om yoghurt te eten nadat je iets met suiker hebt genomen is wel echt heel handig voor mij. Ik vind het leuk om je recepten te zien en ideetjes op te doen :).
    Liset – Beautydagboek onlangs geplaatst…Oolaboo Happy Hand Soap & Parfum Scented Candle Orange BlossomMy Profile

  • Reageren
    Suzanne
    02/11/2015

    Ik kan heel goed lekkere dingen laten staan in de winkel, maar in het weekend hebben we altijd chips in huis. Soms gaat het niet op in het weekend en dan moet ik wel heel sterk zijn om doordeweeks de chips te laten staan… Jij bent goed bezig!
    Suzanne onlangs geplaatst…Verjaardagstaart voor mamaMy Profile

  • Reageren
    Marije
    02/11/2015

    Ik ben nu nog even aan het genieten van het zwanger zijn en geef nu ook echt toe aan iedere craving. Zodra de baby er is (en dat duurt niet heel erg lang meer..) dan ga ik weer mijn best doen om terug op gewicht te komen. En dat gaat een flinke challenge worden! Deze tips ga ik zeker meenemen 🙂
    Marije onlangs geplaatst…Je weet dat je zwanger bent wanneer..My Profile

  • Reageren
    Manon
    03/11/2015

    Ik heb een vraagje over de detoxmiddelen die je de eerste week gebruik hebt, waar kan je daar meer informatie over vinden?

  • Laat een reactie achter

    CommentLuv badge

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.