Afvaldagboek deel 1

cover

Wie mijn vorige video gezien heeft weet dat ik de komende vier weken drie kilo wil afvallen. Ik ga dit doen met het programma van SlimmerSlank. In deze eerste diary vertel ik eerlijk hoe de afgelopen week mij vergaan is en natuurlijk deel ik daarbij de nodige foto’s.

IMG_0297

In de wetenschap dat ik het de komende weken rustiger aan zou moeten doen met eten, vond ik dat ik me in het weekend nog even mocht laten gaan. Dat betekende dat mijn zaterdagavondeten bestond uit een paar snacks uit de oven en zondag werd het een afbakpizza en wat Ben & Jerry Pumpkin Cheesecake terwijl ik naar Heel Holland Bakt zat te kijken..

IMG_0338

IMG_0342

Maandag was het dan zover. Er stond een appeldag op het programma waarbij ik gedurende de dag behoorlijk wat appels moest wegwerken om mijn lichaam te ontgiften. ‘S avonds mocht ik een klein portie kip en wat groente eten. Ik had verwacht dat het me zwaarder zou vallen. Ik kreeg een dipje rond half 10, dat was normaal gesproken de tijd dat ik een kop koffie nam met iets lekkers erbij. De dip kon ik doorbreken door een appel te nemen. Ook had ik een dip rond de lunch, vooral omdat ik voor James wel gewoon een broodje moest maken en de geur van pindakaas het me redelijk moeilijk maakte. Ik dronk die dag veel groene thee, dat heeft me erg geholpen.

IMG_0381

Dinsdag mocht ik weer normaal eten. En ik mocht weer koffie! Daar was ik heel blij mee. Deze dag beviel me verder prima. Susan heeft fijne recepten uitgeschreven dus ik had een lekkere salade voor de lunch en ook voor het avondeten had ze een heerlijk gezond recept met spinazie samengesteld. Mijn vriend eet trouwens gewoon mee met mij. Overdag volgt hij zijn eigen eetpatroon omdat hij dan natuurlijk op zijn werk zit, maar ‘s avonds is hij heel solidair. In de avond nam ik wat pure chocolade terwijl ik naar de wedstrijd van het Nederlands Elftal zat te kijken.

IMG_0388

IMG_0411

Woensdag had ik weer even een moeilijk moment toen ik zag wat er nog allemaal bij ons in de koelkast stond. Er waren van het weekend nog heerlijke kaasjes, toastsalades en snacks over en toen ik die zag staan hoorde ik mijn maag even knorren. Snel de koelkastdeur weer dicht gedaan en toen was ik alweer vergeten wat ik allemaal had zien staan. Ik begon deze dag ook te beseffen dat ik vaak dingen at uit gewoonte, of als ik even niks te doen had dat ik maar in mijn kastjes ging grutten om te kijken wat voor lekkers ik zou opduikelen. Nu ik wat bewuster naar mijn vaste eetmomenten toeleef, heb ik die behoefte om naar ander soort lekkers op zoek te gaan niet meer. Ik geniet nu ook meer van die ene traktatie die ik dan wel mag, zoals dat blokje chocola. Dat is wel echt een hele andere manier van eten dan dat ik normaal deed.

IMG_0459

Het ontbijt van donderdag viel me een beetje zwaar in die zin dat ik echt wat ‘zoetheid’ miste in mijn zure yoghurt. Ik besloot die dag bij De Tuinen een flesje Stevia te halen, zodat ik mijn yoghurt toch ietsje zoeter kon maken in het vervolg. Susan heeft een ‘toegestane voedingsmiddelenlijst’ uitgeschreven dus als ik ergens over twijfel of ik dat wel of niet mag hebben, dan pak ik die lijst er even bij en dan kijk ik of het betreffende voedingsmiddel ertussen staat. Stevia stond gelukkig op de lijst. In eerste instantie wilde ik wat honing door mijn yoghurt gooien maar dat mocht dus niet.

IMG_0412

IMG_0404

Vrijdag begon ik echt te wennen aan mijn ‘dieet’. Al blijf ik dieet nog steeds niet echt het juiste woord vinden want het is niet zo dat ik honger heb of het gevoel heb dat ik me heel erg moet inhouden of aanpassen. Het is gewoon een gezondere lifestyle dan dat ik normaal had. Vooral bij mijn lunch probeer ik af te wisselen, het is mijn favoriete maaltijd van de dag. Deze keer maakte ik roerei en daar nam ik een cracker met filet Americain bij (toen ik Susan liet weten wat ik die week gegeten had zei ze me wel dat Filet Americain uit den boze is, het is namelijk echt rommel. Ik had niet goed op de lijst gekeken…) In de avond namen we soep en een carpacciosalade.

faaldag 2

En dan de zaterdag.. Daar moet ik eerlijk over zijn. Zaterdag was namelijk een dikke vette faaldag. James was ‘s nachts ziek geworden en dat had ons de hele nacht tot half 7 beziggehouden met wasjes draaien, hem troosten, met hem rondlopen, in de auto rijden, zetpillen geven, noem maar op. De zaterdag kon ik het even niet opbrengen om veel na te denken bij mijn eten. Het ontbijt ging nog wel, Alpro Soja yoghurt met havermout en lijnzaad, maar rond de middag ging het mis. Ik kreeg een hongeraanval (waarschijnlijk door te weinig slaap) en at naast twee crackers met 20+ kaas nog twee broodjes waarvan de ene met pindakaas en de andere met filet Americain. ‘S avonds at ik speltpasta met ham, lenteui en een klein beetje Boursin.

IMG_3824

De nacht van zaterdag op zondag ging weer beter en daardoor pakte ik zondag gewoon de draad weer op. Ik nam mijn detoxdrankjes op tijd, mijn voedingssupplementen en ik kookte weer netjes volgens het schema van Susan. Het geval wilde alleen dat naast James ook mijn vriend ziek werd. Ik moest dus dubbel zoveel lopen met spuugbakjes, natte handdoekjes en droge crackers.. En tussendoor moest er nog gauw boodschappen gedaan worden, hmpff.. In de avond maakte ik daarom een niet al te speciale maaltijd, dat kon mijn vriend niet aan. Ik ging voor een salade met een paar gebakken aardappeltjes.

IMG_0358

Ik hoop dat jullie het interessant vonden om een kijkje te krijgen in mijn eetdagboek. Over het algemeen vind ik het prima vol te houden, al heb ik natuurlijk wel mijn moeilijke momentjes waarbij ik ineens wél zin heb in wat lekkers. Dat zal vast nog wel vaker voorkomen vrees ik, maar ik vind het steeds makkelijker om die behoeftes te negeren. Met mijn gewicht gaat het de goede kant op. Daarover in een volgend afvaldagboek meer.

Graag wijs ik jullie erop dat je GRATIS het E-book van Susan kunt bestellen met daarin zeer waardevolle informatie over afvallen en heerlijke, verantwoorde recepten.

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met SlimmerSlank.

Dit vind je misschien ook leuk

14 reacties

  • Reageren
    Kelly Caresse
    19/10/2015

    Super interessant om hier meer over te lezen, ben wel benieuwd wat voor specifieke gerechten je bijvoorbeeld wel of niet mag eten, en zo’n dip dag mag er ook wezen, zeker als je wat anders aan je hoofd hebt. Good luck deze maand 🙂
    Kelly Caresse onlangs geplaatst…Mommy monday: Bepaalde idealen loslatenMy Profile

  • Reageren
    Nesrin
    19/10/2015

    Jammer van de faaldag maar ook heel begrijpelijk waarom deze er is geweest. Beterschap voor de mannen, ik hoop dat het inmiddels beter met ze gaat.

    Ben & Jerry Pumpkin Cheesecake…man, je snapt dat dit nu in mijn hoofd blijft zitten.
    Nesrin onlangs geplaatst…Keeping up with Nesrin photo diaryMy Profile

  • Reageren
    Bianca
    19/10/2015

    Leuk om te lezen! Wat balen dat beide mannen ziek werden.. Hoop dat ze zich weet beter voelen! Enne, ik ga zeker een kijkje nemen in t ebook, die receptjes zien er lekker uit!
    Bianca onlangs geplaatst…Oriflame Giordani Gold Incredible Length MascaraMy Profile

  • Reageren
    Tamara
    19/10/2015

    Ohh wat balen zeg dat je zo goed vezig was en ineens ziek werd! Ik ben benieuwd naar het resultaat over een paar weekjes
    Tamara onlangs geplaatst…Een brief aan mijn ‘Pre Mom Self’My Profile

  • Reageren
    Annemijn
    19/10/2015

    Wat goed dat je dit doet! Jammer van de baal/faaldag maar dat is overmacht. Goed bezig hoor!
    Annemijn onlangs geplaatst…VIDEO: Life by Annemijn bestaat 1 jaar + winactiesMy Profile

  • Reageren
    Leonie
    19/10/2015

    Ik vind t heel knap van je! De gerechtjes zien er wel lekker uit.. Ik ben ook zo’n gewoonte eter, ik zou eens bewuster moeten zijn in wat ik allemaal naar binnen stop!
    Leonie onlangs geplaatst…Mamashowt: mijn favoriete mommyblogs!My Profile

  • Reageren
    Lifesabout
    19/10/2015

    Die baaldagen horen erbij, ik vind het gewoon onwijs knap van je! Die salade ziet er heerlijk uit en ik ben zo benieuwd naar het resultaat. Het E book ga ik downloaden en een datumpje prikken na oud en nieuw 😉 (anders vreet ik die drie kilo er toch weer aan…mwhoehaha).
    Lifesabout onlangs geplaatst…Ik werd twee dagen lang bespioneerd.My Profile

  • Reageren
    Martina
    19/10/2015

    Ik vind het ontzettend knap van je hoor!!
    Martina onlangs geplaatst…15 Oktober 2015 – Zara & Mango ShoplogMy Profile

  • Reageren
    Carlijn
    19/10/2015

    Goed bezig!! Is filet americain zo slecht ja? Hmmm jammer. De faaldag is jammer maar daar ontkom je soms niet aan. Succes aankomende week.
    Carlijn onlangs geplaatst…Review: Etat Pur Baby SensitiveMy Profile

  • Reageren
    Manon
    19/10/2015

    Ai als tandartsassistente doet het bijna pijn om te horen dat je de hele dat appels hebt gegeten hahah ;-P echt ontzettend slecht voor je tanden, 1 stuk zuur fruit op een dag is echt de max. Verder wel goed bezig en het eten op de foto’s ziet er lekker uit!

  • Reageren
    Eline
    19/10/2015

    Ik vind dat je echt supergoed bezig bent! En zo’n baaldagje heeft volgens mij iedereen en is vooral heel logisch na zo’n zware nacht! Hopelijk is iedereen weet een beetje opgeknapt thuis?
    Eline onlangs geplaatst…De leukste winterjassen voor meisjesMy Profile

  • Reageren
    Marjon
    20/10/2015

    Wat ontzettend knap van je! Je bent echt goed bezig! Leuk om te lezen wat je allemaal gegeten hebt tijdens de eerste week 🙂

    Liefs xx
    Marjon onlangs geplaatst…Inspiratie opdoen voor de peuterkamerMy Profile

  • Reageren
    Milou
    20/10/2015

    Wow, ik vind het er best streng uit zien eigenlijk! Maar wel heel fijn dat je het onder begeleiding doet, dan kan het vast niet mis gaan. Hopelijk doet het extra eten na zo’n vervelende nacht niet veel met je gewicht. Misschien heeft je lichaam na zo’n nacht ook wel even wat meer calorieën nodig. Zou best logisch zijn toch? Succes verder!
    Milou onlangs geplaatst…Zwangerschapsdiabetes, gynaecologen en rare diagnosesMy Profile

  • Reageren
    Floor
    21/10/2015

    Mm succes. Als het helpt: ik heb tijdens mijn zwangerschap mijn eetpatroon moeten aanpassen ivm diabetes. Ik heb echt 2 weken afkickverschijnselen gehad maar daarna ging t moeiteloos. En ik eet nog steeds geen chocolade: mijn grootste verslaving…dus ff volhouden!
    Floor onlangs geplaatst…THE NEW MOMMY BATTLE: Getting the pelvic floor back in businessMy Profile

  • Laat een reactie achter

    CommentLuv badge

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.